2017. június 7., szerda

Epres-túrós szelet.




Mivel ma nincs az a nagy meleg, a zöldborsó leves mellé gondoltam sütök egy tepsi túrós pitét ebédre. Hozzá is fogtam, majd meglátva az epret, egy hirtelen ötlettől vezérelve, rászórtam a túrós töltelékre. Kicsit tartottam attól, hogy az eper majd lesüllyed a töltelék aljára, de szerencsére ez nem így történt. Igaz az ízén mit sem változtatott volna, de így azért sokkal mutatósabb lett a sütemény. A tésztát én most is zsírral gyúrtam össze, mert így sokkal omlósabb, de természetesen vajjal is készíthetjük, akkor is omlós lesz. Az édes-túrós töltelékhez pedig nagyon jól illett a finom, édes eper. Tálalás előtt ízlés szerint porcukorral is megszórhatjuk a süteményt, de ettől én eltekintettem.





Tészta hozzávalói 22x32 cm-es tepsihez:

20 dkg liszt
10 dkg vaj (v. 7 dkg sertészsír)
5 dkg porcukor
 1 tojás (nagy)
1/4 cs sütőpor
csipet só


A lisztet keverjük össze a sütőporral és egy csipet sóval, majd adjuk hozzá a vajat (v. zsírt) és kezdjük el összemorzsolni. 

Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a porcukrot, majd az egész tojást, és gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. 

Ezután csomagoljuk be fóliába, majd tegyük be a hűtőbe 30 percre, közben pedig készítsük el a tölteléket.




Túrós-epres töltelék hozzávalói:

50 dkg túró
5 dkg tejföl
1,5 cs vaníliás pudingpor
2 cs vaníliás cukor
15 dkg porcukor
1 db tojás (nagy)
1 citrom reszelt héja
30 dkg eper


A túrót villával törjük össze, majd adjuk hozzá a tejfölt, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat és alaposan keverjük össze.

Ezután keverjük hozzá a pudingport, majd a tojást is. (pudingpor helyett keverhetünk hozzá 2-3 ek étkezési keményítőt)

Az epret folyó víz alatt alaposan mossuk meg, csepegtessük le, majd ízlés szerint daraboljuk fel. (alaposan csepegtessük le, hogy ne maradjon rajta víz)

A tésztát vegyük ki a hűtőből, majd egy enyhén lisztezett sütőpapíron nyújtsuk ki tepsi méretűre. 

Ezután a papírral együtt emeljük át a tepsibe, öntsük rá a túrós tölteléket, és szórjuk meg a feldarabolt eperrel.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 40-45 percig. (én légkeverésnél 160 fokon, 35 percig sütöttem)

A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk pár percig hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.




Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel a süteményt, majd úgy kínáljuk. A tészta finom omlós, a túrós töltelékhez pedig nagyon jól illik az eper.


2 megjegyzés: