2017. november 13., hétfő

Kapros-tejszínes metélt bébi patiszonnal, cukkinivel, és buggyantott tojással.




Hidegre fordult az idő, esik az eső, nincs is ilyenkor jobb, mint a meleg lakásban, egy nyárra emlékeztető ebédet elfogyasztani. Igen, a mai ebéd a nyári melegre, a kert zsenge terméseire emlékeztet..... A nyár végén beérett, és elszórt kapor magjának köszönhetően a kert szinte minden szegletében zöldül a zsenge kapor. Tegnap a cukkini, és a patiszon bokrokat éppen ki akartam kapálni, amikor megláttam a nagy levelek alatt megbújó aprócska terméseket. Kissé szokatlannak gondolhatnánk hogy még ilyenkor is van termés a bokrokon, de ez biztosan az időjárásnak tudható be. Mivel sajnáltam otthagyni, gyorsan leszedtem, majd azon agyaltam, hogy mihez is használjam fel ezeket az aprócska terméseket. Végül úgy döntöttem, hogy kapros-tejszínes szószban párolva, metélt tésztával és buggyantott tojással tálalom.





Hozzávalók:

25 dkg házi metélt tészta
1 db lilahagyma
10 db bébi patiszon
10 db bébi cukkini 
egy csokor kapor
1,5 dl fehérbor
1 tk ételízesítő
őrölt színes bors
3 dkg vaj
2 ek olívaolaj


A lilahagymát pucoljuk meg, majd vágjuk félbe, és szeleteljük fel. A kaprot alaposan mossuk meg, csepegtessük le, majd vágjuk fel apróra. A kicsit vastagabb cukkinit, és patiszont karikázzuk fel.

A vajat és az olívaolajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá a felszeletelt lilahagymát és pároljuk üvegesre. 

Amikor a hagyma már üvegesre párolódott, adjuk hozzá a patiszont, a cukkinit, szórjuk meg az apróra vágott kaporral, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, keverjük össze, majd öntsük fel a borral.

Ezután félig fedjük le a serpenyőt, pároljuk a patiszont és a cukkinit roppanósra, majd öntsük fel a főzőkrémmel, és addig pároljuk tovább, míg a szaft kissé besűrűsödik.

Közben enyhén sós vízben főzzük ki a metélt tésztát, majd szűrjük le, és adjuk hozzá a tejszínes-szószos zöldségekhez. Ezután óvatosan forgassuk, keverjük össze, hogy a szósz mindenhol bevonja a tésztát.




Buggyantott tojás készítése:

Egy edénybe forraljunk fel kb. 1 liter vizet, majd öntsünk bele egy teáskanál ecetet.

A tojást egyesével óvatosan üssük bele egy kisebb tálkába, majd szintén nagyon óvatosan, alacsonyról (a tál szinte érjen bele a vízbe) öntsük bele a forrásban lévő vízbe. (Mielőtt beleöntenénk a tojást, keverjünk kanállal örvényt a vízbe, majd annak a közepébe öntsük bele. Így szép, formás buggyantott tojást kapunk)

Ezután mérsékeljük a hőfokot, és a gyöngyöző vízbe főzzük 3-4 percig, hogy a fehérje megfőjön, de a sárgája még folyós maradjon.

Amikor a tojás megfőtt, szűrőkanál segítségével emeljük ki a vízből, és hagyjuk lecsepegni. (én négy tojást főztem meg, és mindegyikkel így jártam el, külön-külön)

Tálaláskor szedjük az elkészült tésztát tányérba, helyezzük rá a buggyantott tojást, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése